so, i have a spell remove blindness/deafness, that can't be made into a wand. i'm guessing it has something to do with the script itself. what's the mechanism/trigger to allow a spell be made into a potion/wand? is there a problem with below script:
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//:: Remove Effects
//:: NW_SO_RemEffect
//:: Copyright © 2001 Bioware Corp.
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/*
テつ テつ Takes the place of
テつ テつ テつ テつ Remove Disease
テつ テつ テつ テつ Neutralize Poison
テつ テつ テつ テつ Remove Paralysis
テつ テつ テつ テつ Remove Curse
テつ テつ テつ テつ Remove Blindness / Deafness
*/
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//:: Created By: Preston Watamaniuk
//:: Created On: Jan 8, 2002
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#include "wm_include"
#include "NW_I0_SPELLS"
#include "ww_inc"
//#include "x2_inc_spellhook"
void main(){
テつ テつ if (WildMagicOverride()) { return; }
テつ テつ SendMessageToPC(OBJECT_SELF, "remeffect");
テつ テつ //Declare major variables
テつ テつ int nSpellID = GetSpellId();
テつ テつ object oTarget = GetSpellTargetObject();
テつ テつ int nEffect1;
テつ テつ int nEffect2;
テつ テつ int nEffect3;
テつ テつ effect eVis = EffectVisualEffect(VFX_IMP_REMOVE_CONDITION);
テつ テつ //Check for which removal spell is being cast.
テつ テつ if(nSpellID == SPELL_REMOVE_BLINDNESS_AND_DEAFNESS)
テつ テつ {
テつ テつ テつ テつ nEffect1 = EFFECT_TYPE_BLINDNESS;
テつ テつ テつ テつ nEffect2 = EFFECT_TYPE_DEAF;
テつ テつ }
テつ テつ else if(nSpellID == SPELL_REMOVE_CURSE)
テつ テつ {
テつ テつ テつ テつ nEffect1 = EFFECT_TYPE_CURSE;
テつ テつ テつ テつ // Remove PC Lycanthropy
テつ テつ テつ テつ if(GetLocalInt(oTarget,"AFF_WEREWOLF")) CureWerewolf(oTarget,3);
テつ テつ }
テつ テつ else if(nSpellID == SPELL_REMOVE_DISEASE || nSpellID == SPELLABILITY_REMOVE_DISEASE)
テつ テつ {
テつ テつ テつ テつ nEffect1 = EFFECT_TYPE_DISEASE;
テつ テつ テつ テつ nEffect2 = EFFECT_TYPE_ABILITY_DECREASE;
テつ テつ テつ テつ // Remove PC Lycanthropy
テつ テつ object oToken = GetItemPossessedBy(oTarget,"DALA_CONVERTED");
テつ テつ if(GetLocalInt(oToken,"AFF_WEREWOLF"))CureWerewolf(oTarget,2,OBJECT_SELF);
テつ テつ }
テつ テつ else if(nSpellID == SPELL_NEUTRALIZE_POISON)
テつ テつ {
テつ テつ テつ テつ nEffect1 = EFFECT_TYPE_POISON;
テつ テつ テつ テつ nEffect2 = EFFECT_TYPE_DISEASE;
テつ テつ テつ テつ nEffect3 = EFFECT_TYPE_ABILITY_DECREASE;
テつ テつ }
テつ テつ //Fire cast spell at event for the specified target
テつ テつ SignalEvent(oTarget, EventSpellCastAt(OBJECT_SELF, nSpellID, FALSE));
テつ テつ //Remove effects
テつ テつ RemoveSpecificEffect(nEffect1, oTarget);
テつ テつ if(nEffect2 != 0)
テつ テつ {
テつ テつ テつ テつ RemoveSpecificEffect(nEffect2, oTarget);
テつ テつ }
テつ テつ if(nEffect3 != 0)
テつ テつ {
テつ テつ テつ テつ RemoveSpecificEffect(nEffect3, oTarget);
テつ テつ }
テつ テつ ApplyEffectToObject(DURATION_TYPE_INSTANT, eVis, oTarget);
}
obviously, this part fires:
SendMessageToPC(OBJECT_SELF, "remeffect");
when trying to make a potion, but then nothing happens. no feedback messages. it doesn't even check for gold because i can attempt with 0 gold and it gives no warning.
Modifiテδゥ par acomputerdood, 02 fテδゥvrier 2013 - 06:49 .